in

Μπορεί ο εθισμός στον τζόγο να αντιμετωπιστεί με το AI;

Μπορεί ο εθισμός στον τζόγο να αντιμετωπιστεί με το AI;

Η ταχύτατη ανάπτυξη της βιομηχανίας των τυχερών παιχνιδιών έχει οδηγήσει σε ανησυχητική αύξηση του εθισμού στον τζόγο, σε νεαρές κυρίως ηλικίες. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, το πρόβλημα έχει επιδεινωθεί λόγω του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού εφαρμογών τυχερών παιχνιδιών για κινητές συσκευές, κάτι που καθιστά την πρόσβαση σε υπηρεσίες τζόγου πιο άμεση και εύκολη από ποτέ.

Στις μέρες μας τα πάντα μπορούν να αποτελέσουν στοίχημα. Μπορείτε να βρείτε αγορές από στοιχημα εκλογες ελλαδα μέχρι οτιδήποτε χωράει ο νους σας. Αντίστοιχα, η ποικιλία τυχερών παιχνιδιών στα online casino είναι τεράστια με αποτέλεσμα να «κολλάνε» ακόμα περισσότερα άτομα σε αναλογία με το παρελθόν.

Σε μια προσπάθεια καταπολέμησης του εθισμού στον τζόγο, η εταιρία CRM σχεδίασε μέσω της πλατφόρμας Optimove μια λύση που στοχεύει στο να επιτρέψει στους παίκτες και τους παρόχους να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις προκειμένου να αποτρέπουν την ανάπτυξη επιβλαβών συνηθειών.

Ο διευθυντής στρατηγικών υπηρεσιών της CRM, Jonathan Inbar, δήλωσε πως «το μοντέλο Optimove χρησιμοποιεί αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence) και μηχανικής μάθησης έτσι ώστε να αναλύσει τη συμπεριφορά των πελατών και να ανιχνεύσει μοτίβα που υποδεικνύουν την πιθανότητα προβληματικού τζόγου».

Το εξελιγμένο αυτό μοντέλο ουσιαστικά συλλέγει δεδομένα από πολλές πηγές, συμπεριλαμβανομένων των συναλλαγών των χρηστών, των παιχνιδιών και των αλληλεπιδράσεων εξυπηρέτησης πελατών. Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά αναλύονται με τη χρήση αλγόριθμων μηχανικής εκμάθησης για τον εντοπισμό μοτίβων (όπως οι επίμονες προσπάθειες ανάκτησης των χαμένων, τα καθημερινά πονταρίσματα για μεγάλα χρονικά διαστήματα και η τοποθέτηση στοιχημάτων υψηλού ρίσκου) που υποδεικνύουν ότι συγκεκριμένος χρήστης βρίσκεται κοντά στο φάσμα του εθισμού στον τζόγο.

Οι πάροχοι υπηρεσιών τζόγου μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη λύση προκειμένου να παρακολουθούν συστηματικά τη συμπεριφορά των πελατών και να εντοπίζουν μέσω προηγμένων αναλυτικών στοιχείων και αναφορών τους πιθανούς προβληματικούς παίκτες. Με τη χρήση αυτών των δεδομένων, οι στοιχηματικές πλατφόρμες και τα online καζίνο θα έχουν τη δυνατότητα να επέμβουν και να προσφέρουν υποστήριξη σε όσους κρίνεται πως κινδυνεύουν.

Όταν λοιπόν το Optimove διαπιστώσει πως ένας παίκτης κινδυνεύει να αναπτύξει πρόβλημα εθισμού, θα τροποποιήσει τα μηνύματα και τις ενημερώσεις που λαμβάνει ο συγκεκριμένος παίκτης, σε μια προσπάθεια προώθησης του υπεύθυνου τζόγου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η παρουσίαση εναλλακτικών λύσεων όπως ο αυτοαποκλεισμός από τα τυχερά παιχνίδια για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Το μέλλον του υπεύθυνου παιχνιδιού

Σχετικά με το μέλλον του υπεύθυνου παιχνιδιού, ο Inbar δήλωσε πως «η λύση που προσφέρει η CRM έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχει στους χειριστές τα απαραίτητα εργαλεία που θα αποτρέπουν τον προβληματικό τζόγο», ενώ πρόσθεσε πως «χρησιμοποιώντας προηγμένα αναλυτικά στοιχεία και μηχανική μάθηση, μπορούμε να βοηθήσουμε τους παρόχους να εντοπίσουν μοτίβα συμπεριφοράς που μπορεί να υποδεικνύουν ένα πρόβλημα και να παρέμβουμε πριν γίνει πιο σοβαρό και μη αναστρέψιμο».

Αυτό που γενικά ισχύει είναι πως οι υπεύθυνες πρακτικές τζόγου γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές καθώς η βιομηχανία των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών αναπτύσσεται και η ζήτηση για την εφαρμογή τους διέπεται πλέον από αυστηρότερους κανονισμούς και πρόστιμα σε περιπτώσεις παραβάσεων, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική. Μπορεί η αγορά των ΗΠΑ είναι πιο απομακρυσμένη και οι κανονισμοί να ποικίλλουν μεταξύ των πολιτειών, αλλά είναι γεγονός πως η αυξημένη  ευαισθητοποίηση επί του θέματος εκτείνεται πλέον σε ολόκληρη τη χώρα.

Ο τζόγος άλλωστε αποτελεί μια ενασχόληση που είναι σχεδόν απίθανο να εκλείψει και πάντα θα υπάρχει η ανάγκη των καταναλωτών να βρίσκονται σε εγρήγορση και να αποφεύγουν την εμπλοκή τους σε συνήθειες που μπορεί να αποδειχθούν καταστροφικές. Ωστόσο, για τους επιρρεπείς στον εθισμό παίκτες, η τεχνολογική βοήθεια που παρέχεται από πλατφόρμες όπως το Optimove μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια.

Ο Tomer Imber, διευθυντής πωλήσεων στην CRM, σημείωσε ότι η λύση της εταιρείας για τον υπεύθυνο τζόγο αποτελεί σημαντικό κομμάτι της αποστολής της εταιρείας να βοηθήσει τους παρόχους στη δημιουργία ασφαλούς και ευχάριστου περιβάλλοντος για τους πελάτες τους. Σε πρόσφατες μάλιστα δηλώσεις του τόνισε πως «ο υπεύθυνος τζόγος αποτελεί κοινή ευθύνη παικτών και παρόχων, με την πλατφόρμα Optimove να δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να αναλάβουν τον έλεγχο της συμπεριφοράς τους στον τζόγο και στους παρόχους να προσφέρουν το καταλληλότερο, ασφαλέστερο και πιο υπεύθυνο περιβάλλον παιχνιδιού».